🚚 GRATIS FRAGT I HELE DK & SE |🕒 1-3 DAGES LEVERING |🔁 14 DAGES BYTTE OG RETURRET

Handelsbetingelser

Når du bestiller en vare på fixpen.dk, accepterer du nedenstående handelsbetingelser:

Generelle oplysninger

Fixpen

CVR-nr.: 37970557

E-mail: kundeservice@fixpen.dk

Betaling

Betalingsmuligheder

Du kan benytte følgende betalingsmuligheder:

  • MobilePay

  • Betalingskort: VISA/Dankort, VISA, VISA Elektron, Mastercard, Maestro eller Viabill.

  • Bankoverførsel: Reg. nr.: 0111 - Konto nr.: 6893331199

Der tillægges ikke gebyr på MobilePay og privat betalingskort.

Når ordren er gennemført, bliver det samlede ordrebeløb reserveret på din bankkonto. Dog bliver beløbet først trukket fra din konto, når ordren er afsendt. En ordrebekræftelse med betalt beløb bliver sendt til den e-mail, som du har angivet ved bestilling.

Bankoverførsel

På fixpen.dk er det muligt at betale via bankoverførsel ved forespørgsel, som skal sendes til vores e-mail kundeservice@fixpen.dk. Det samlede ordrebeløb indbetales til Fixpen konto i Nordea.

Mærk beløbet med dit ordrenummer.

Ordren afsendes først, når vi har modtaget det samlede ordrebeløb på vores konto. 

NB! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Sikkerhed ved betaling

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via NETS-godkendt Pensio-software. Fixpen gemmer ikke dine følsomme oplysninger.

Vi benytter kryptering så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage, hvis:

  • varen ikke leveres

  • du benytter dig af din fortrydelsesret

  • der hæves penge fra din konto uden din forudgående accept

Priser

Alle priser på fixpen.dk er opgivet i danske kroner (DKK), inkl. moms, danske afgifter og told. Alle priser på fixpen.dk er dagspriser og kun gældende på bestillingsdatoen.

Priserne ændres løbende - ofte fra dag til dag.

OBS! Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet din ordre.

NB: Vi opkræver ikke dansk moms fra vores kunder i Færøerne, Island og Norge. Til gengæld bliver forsendelsen ved ankomst til disse lande belagt med evt. told, moms og fortoldningsgebyr.

Fragt og levering

Fragt

Køber du vores produkt, så er fragten helt gratis til adresser i Danmark og Sverige.

Alle vores produkter sendes fra vores lager i Danmark.

Fragtpriser:

 

0,5 kg

1 kg

2 kg

Danmark m. omdeling

Gratis  

Gratis 

Gratis 

Danmark pakkeshop

Gratis 

Gratis 

Gratis 

Finland m. omdeling

Gratis  Gratis  Gratis 

Finland pakkeshop

Gratis  Gratis  Gratis 

Færøerne m. omdeling

235,-

240,-

275,-

Grønland m. omdeling

310,-

325,-

465,-

Island m. omdeling

335,-

340,-

385,-

Norge m. omdeling

250,-

255,-

285,-

Norge pakkeshop

235,-

245,-

270,-

Sverige m. omdeling

Gratis 

Gratis 

Gratis 

Sverige pakkeshop

Gratis 

Gratis 

Gratis 

NB! Vi leverer kun til skandinaviske lande (Danmark, Finland, Færøerne, Grønland, Island, Norge og Sverige).

Leveringsmetode

Vi leverer din ordre med PostNord. Din ordre bliver levert som pakke med trace & track nummer og som standard til kantsten eller hoveddør, men du har også mulighed for at vælge levering til pakkeshop. 

Ved bestilling har du mulighed for at ønske leveringstidspunkt samt angive et sted, hvor varen må stilles, hvis du ikke er hjemme. Vi vil gøre vores bedste for at efterkomme dine ønsker til levering, men vi kan ikke garantere det.

Leveringstid

Følgende er leveringstid fra bestillingsdatoen, hvis du bestiller inden kl. 14 og hvis produktet er på lager:

 

Leveringstid (vejl.)

Danmark

1-3

Finland

4-8

Færøerne

2-6

Grønland

2-9

Island

3-7

Norge

2-8

Sverige

2-6

NB: Tid til toldbehandling er ikke medregnet i de givne leveringstider. Det er kun pakker til Færøerne, Island og Norge som skal gennem toldbehandling.

Enkelte varer har længere leveringstid. Dette vil være angivet i informationsteksten ved den enkelte vare.

Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet. Det betyder, at vi ikke afsender din ordre, før alle varer er på lager. Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker, at din ordrer ikke sendes som samlet levering.

Det er også muligt at angive en senere leveringsdato (f.eks. i forbindelse med gavekøb). Her sendes pakken sidste hverdag inden den ønskede leveringsdato. Angiv den ønskede dato i kommentarfeltet, når du bestiller varen.
Pakker leveres kun på almindelige hverdage (ikke lørdag, søndag eller på helligdage). Ved risiko for frostvejr bliver frostfølsomme varer (såsom maling) ikke afsendt op til en weekend eller helligdag. Er dette tilfældet, vil du blive kontaktet herom.
Ved længere forsinkelse i en leverance har du altid mulighed for at ophæve købet. I det tilfælde beder vi dig kontakte vores kundeservice på e-mail kundeservice@fixpen.dk. 

Transportskader

Vi opfordrer dig til at undersøge pakken ved levering og kontrollere for eventuelle synlige skader. Du kan også nægte at modtage varen, hvis du vurderer, at den er blevet beskadiget ved transport. Kontakt da kundeservice på e-mail kundeservice@fixpen.dk  og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddelelses til Fixpen indenfor to hverdage.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@fixpen.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.                                                                                                               
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, skal varen returneres uåbnet (ikke prøvet eller brugt) og i original emballage. 
Hvis varen er prøvet eller pakket ud af original emballage, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Fixpen 

Damtoften 21

2750 Ballerup, Danmark

Husk vedlæg kopi af din faktura fra købet og sørg for at varen er pakket forsvarligt ind. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Fixpen 

Damtoften 21

2750 Ballerup, Danmark

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, samt medsende en kopi af din faktura. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Fixpen og opbevares i fem år (5 år grundet krav i bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på Fixpen.dk er Fixpen.

Som registreret hos Fixpen, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter EU's lov om beskyttelse af persondata (GDPR) og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kundeservice@fixpen.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Fixpen kundeservice ved at sende mail til kundeservice@fixpen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 22-05-2019

 

 

 

 

 

Til top